ingePAKTAntwerpen Cadeauwinkel Webshop Geschenken

01.

FLOWERS BY MONSIEUR F.

PASSIE VOOR ESTHETIEK

 


Filip Orens is de oprichter van het in antwerpen gevestigde bloemenatelier. Een creatieve ziel met een zakelijke geest zoals hij het zelf graag omschrijft op zijn LinkedIn profiel. Na tien jaar ervaring in de auto-industrie koos Filip Orens voor een carrièreswitch. In een prachtig pand vlakbij het oude justitiepaleis creëert Monsieur F. de mooiste boeketten droogbloemen. 

 Exclusieve boeketten.


Hoewel de focus van Flowers By Monsieur F. vooral ligt op het inrichten van evenementen, het bedenken van concepten en het aankleden van huwelijken, hebben wij de creatieveling kunnen strikken om voor ingePAKTAntwerpen vier exclusieve boeketten samen te stellen. Een prachtige mix van gedroogde bloemen gebundeld in mooie kleurrijke verpakking. De bundels zijn beschikbaar in een extra small, small, medium en large versie. 


#ENJOYTHEMOMENT. 

02.

GOEGEZEGD

HARTVERWARMENDE WOORDEN GEMAAKT UIT ACRYLAAT


Tomas Aleterman en Pearl

Denys zijn het creatieve duo achter GOEGEZEGD®, een Belgisch merk opgericht in 2017. De unieke collectie bestaande uit zelfklevende quotes, sleutel-hangers en magnetische quotes worden gemaakt in eigen huis op de productielocatie nabij de stad Gent. GOEGEZEGD® zorgt voor feelgood moments dankzij de hartverwarmende boodschappen gemaakt uit acrylaat.

 Quotes that stand out.


"Onze collecties inspireren en bieden niet alleen een manier om jezelf te uiten, maar zijn ook de ideale manier om je eigen ruimte thuis te personaliseren of het perfecte cadeau te creëren voor elke gelegenheid. Citaten om je vrienden of familie te verrassen, of er gewoon zelf van te genieten! Onze producten worden gemaakt in onze eigen productiefaciliteit in België. We gebruiken enkel materialen met een premium look & feel om de beste afwerking en kwaliteit voor onze klanten te garanderen." 

#ENJOYTHEMOMENT.

03.

JO VANDEPERRE

UPCYCLE HIPSTER

 


Lang voor de upcycle-hype was Jo Vandeperre al bezig met recycleren. Zo werden oude jassen vermaakt naar tassen en meubelen kregen een make-over. Geruime tijd vond je Jo Vandeperre in een rustiek pand aan de Antwerpse kloosterstraat. Samen met twee collega ontwerpsters vormde ze

het team achter het winkelconcept LOKAL.

Totebags van wollen dekens.


Met oog voor detail, speelt Jo Vandeperre met kleuren, prints en materialen. In 2020 kreeg de ontwerpster het idee om oude dekens, jawel die wollen voorwerpen op grootmoeders zolder, te verwerken naar hedendaagse designs. In haar atelier te Borgerhout maakt Jo eigenhadig elke totebag, brillenhoes en pantoffel met oog voor vakmanschap. 


#ENJOYTHEMOMENT.

04.

Krist Pauwels

Samen met zijn twee vennoten leidt Krist hetcoöperatief communicatiebureau Choco. Hij is spreker voor bedrijven en overheden en ook een van de drijvende krachten achter Organisation of the Future, een netwerk van ondernemers die samen zoeken naar nieuwe manieren van werken en leven. Voor zijn regenboogreeks schreef hij nog ‘De Menseneconomie’, ‘The Economic Revolution’ en ‘The Silence of The Sword’.

Boekenreeks.


De regenboogreeks bestaat uit vijf boeken: Uw werk en uw leven (2016), Haal meer uit jezelf (2017), Verdien meer dan geld (2018)
Hoe overleef ik de gezinsjungle? (2020) en Eerste Hulp bij Crisis (2020).. De ideeën uit zijn boeken trachten ze hier ook dag in dag uit toe te passen.Zo wordt er gewerkt vanuit een uitdrukkelijk mensgedreven visie, in de service naar klanten, maar ook intern. Het fundament van de Choco-cultuur is gebaseerd op een charter van vier waarden en een heldere formulering van de betekenis die het bedrijf wil toevoegen aan de markt en de samenleving. Evaluatiegesprekken gebeuren open en in groep, ieder kan ook financieel mede-eigenaar worden en elke medewerker heeft zijn ‘groeitraject’ waarin zijn persoonlijke uitdagingen benoemd en aangepakt worden.


 #ENJOYTHEMOMENT. 

05.

RAY

VANUIT DE VELDSTRAAT IN GENT


Oprichter Hilde Nys werkt al meer dan 20 jaar als apotheker in de Veldstraat te Gent. In haar moeizame zoektocht naar écht gezonde en duurzame verzorgingsproducten, besloot ze samen met zoon Thomas zelf aan de slag te gaan met het ontwikkelen ervan.


Hilde zorgt er voor dat Ray enkel actieve en functionele ingrediënten bevat die goed zijn voor je gezondheid, je huid en onze planeet. Nog steeds ontwikkelen we alle Ray producten eigenhandig in Gent. Zo hebben we alle controle over de kwaliteit, gezondheid en duurzaamheid van jouw verzorgingsproducten.

Gemaakt door een apotheker, en dat merk je.


Goed voor je huid. Een gezonde deodorant waardoor je blijft zweten of een duurzame shampoo waarvan je haar niet proper wordt, ga je niet blijven gebruiken. Het allerbelangrijkste bij de ontwikkeling van een Ray product is dan ook dat het werkt zoals je verwacht dat het zal werken. Goed voor je gezondheid. Elk Ray ingrediënt wordt afzonderlijk geanalyseerd en goedgekeurd op mogelijke gezondheidsrisico’s zoals kanker, hormoonverstoring, huidirritatie, immuniteitsverstoring en pigmentvlekken.


#ENJOYTHEMOMENT.

06.

REDOPAPERS

PASSIE VOOR PAPIER


Redopapers is opgericht door Tille en Linde, twee grafische ontwerpers. Ze delen een passie voor papier, ontwerp en duurzaam ondernemen. Met de verzamelde reststromen maakt Redopapers praktisch en hoog afgewerkt design. De producten staan bekend voor hun minimalistisch ontwerp dat iedereen naar zijn hand kan zetten. Afval is onvoorspelbaar. Daarom krijgt niemand ooit identiek hetzelfde papierwaar. Het is ongelooflijk spannend om elke keer andere affiches te versnijden. Wat daar uitkomt is altijd opnieuw verrassend. Zo is elk product uniek

Afval als begin.


Redopapers zet het standaard productiemodel op zijn kop: we starten vanuit afval. Eerst gaan we op zoek naar beschikbare reststromen, pas daarna ontwerpen we ons product. Logisch, toch? Onze papieren productlijn gaat van planners en to-dolijsten tot notitie- en schetsboeken. Duurzaamheid is onze kern: al onze producten zijn gemaakt met papier dat gered werd van de afvalberg.


#ENJOYTHEMOMENT.

07.

UITGEVERIJ LANNOO

BELGISCH FAMILIEBEDRIJF


Lannoo Uitgeverij is een warm uitgeefhuis met vele kamers en een unieke structuur. Lannoo koppelt de slagkracht van een groot en gezond familiebedrijf aan de persoonlijke aanpak van kleinschalige boekenateliers en teams die dicht bij de auteurs, partners en lezers staan. Deze combinatie - een stevige onderbouw en dynamische bovenbouw - geeft vuurwerk.

Al meer dan 100 jaar runt de familie Lannoo de uitgeverij op deze manier, samen met een groep gedreven vakmensen. Met liefde voor boeken, gezond verstand en internationale ambitie. Geworteld in vrij en menselijk ondernemerschap, met bijzondere kwaliteit als rode draad.

Lezers de boeken geven die ze altijd al zochten, boeken de lezers geven die ze verdienen.


Met deze visie op uitgeven wil Lannoo maatschappelijke, culturele en economische meerwaarde creëren. Mensen verrassen met boeken die bijblijven. Hen verbinden met elkaar, met onderwerpen die leven en woorden die ertoe doen. Lezers raken en inspireren om te groeien, zowel persoonlijk als professioneel, emotioneel als intellectueel. Boekplezier aanwakkeren, op papierKortom: Lannoo Uitgeverij wil lezers de boeken en beleving geven die ze altijd al zochten, boeken en auteurs de lezers geven die ze verdienen.

#ENJOYTHEMOMENT.

08.

XLBOOM

A DIFFERENT STORY



Voor oprichters Ann De Cock en Geert-Jan Van Cauwelaert staat XLBoom in het teken van passie voor vakmanschap. Met designs voor binnen en buiten creëren ze sinds 1997 esthetiek in het dagelijks leven. Originele en hoogkwalitatieve ontwerpen kenmerken het verhaal dat dit Antwerpse bedrijf vertelt.

Bij de zoektocht naar de beste materialen worden de unieke XLBoom producten gemaakt in verschillende ateliers buiten Europa. Alle producten worden geproduceerd door en exclusief voor XLBoom.

.

Made by hand.


Elk product vertelt een bijzonder verhaal. Het label kan omschreven worden als een perfecte mix van unieke kwaliteit en duurzaam vakmanschap.

Het is de missie van XLBoom om objecten te creëren die, naast de functie, intense emoties oproepen en een aangename, luxueuze sfeer creëren in elke omgeving. Elk object wordt met de hand gemaakt en is dus uniek. Tijdens het hele productieproces besteedt XLBoom veel aandacht aan de afwerking. Terwijl er met de beste materialen wordt gewerkt, geeft XLBoom er de voorkeur aan dat zijn producten ook in de beste omstandigheden worden gemaakt.

#ENJOYTHEMOMENT.